05.09.2008 19:48:47 Ferguson: Preživjet ćemo i Manchester City
05.09.2008 19:38:01 Tihić:BiH je u najtežoj situaciji od potpisivanja Dejtonskog sporazuma
05.09.2008 19:37:10 OHR:Nijedna oblast ne može biti definisana po etničkoj osnovi
05.09.2008 19:35:59 Đoković i Federer u polufinalu US Opena
05.09.2008 19:33:01 Lajčak:BiH napravila dobre pomake
05.09.2008 19:31:48 Kasumović:Ivanić je Dodikov poslušnik
05.09.2008 16:02:04 Dvije dileme selektora Blaževića
05.09.2008 11:04:31 Prodana prva gitara koju je zapalio Jimi Hendrix
05.09.2008 10:56:58 Počinje predizborna kampanja, pobjedu očekuju svi
05.09.2008 10:54:01 Ćiro:"Strah je najveći motiv"
U korak s prirodom
Nikada ranije vegetarijanski način ishrane nije privlašio toliku pažnju kao danas.U prošlosti su zagovornici vegetarijanskog načina ishrane bili zreli ljudi, sa iskustvom na polju filozofije ili nauke.Danas su to mladi koji sa više entuzijazma traže jednostavniji, prirodniji način života..Odnedavno, sve je više iyjava u prilog vegetrijanskog načina ishrane, kako među istraživačima i stručnjacima preventivne medicine tako i u zvaničnim nacionalnim i međunarodnim institucijama. Mediji ne preporučuju više veću upotrebu mesa, već ističu neophodnost obilnog unošenja namirnica biljnog porijekla.
Još 1980.g. Sjeverno američko udruženje za ishranu, inače poznato po svojim odmjerenim izjavama, isticalo " da je svakim danom sve više naučnih dokaza da postoji uska povezanost izmedju biljne ishrane i prevencije određenih kroničnih, degenerativnih bolesti ( pretilost, srčane bolesti, povišen krvni pritisak, diabetes, itd. )"
Dr. Migel Agilar, počasni član Španskog kraljevskog društva za istraživanje fizičkog zdravlja i istraživač pri Visokom savjetu za naučna istraživanja u svom djelu " La dieta vegetriana: un camino hacia la alimentacion equilibrada" ( Vegetrijanski način ishrane: put ka uravnoteženoj ishrani / 1990), dokazuje naučnim putem da je vegetarijanski način ishrane daleko bolji od mesnog režima i tipičnog zapadnog sistema ishrane.
Strogo vegetarijanski način ishrane ne sadrži kolesterol, jer se ta supstanca isključivo nalazi u namirnicama životinjskog porijekla.Ni voće, ni žitarice, ni povrće ne sadrži kolesterol. Organizam je sposoban da od masnih kiselina unijetih u hranom sam proizvede kolesterol koji mu je neophodan. Ali ako pored toga upotrebljavamo namirnice bogate kolesterolom, nivo istog u krvi se opasno povećava.Vegetarijanci imaju nizak nivo kolesterola u krvi što ih štiti od srčanog infarkta, moždane tromboze i drugih kardiovaskularnih bolesti.
Vegetarijanski način ishrane štiti od raka iz sljedećih razloga:
- Vegetarijanska ishrana je bogata zaštitnim supstancama koje se nalaze jedino u biljnoj hrani: karotinom ili provitaminom A ( mrkva, paprika i drugo obojeno povrće ), enzimima koji neutrališu kancerogeni benzopiren ( možemo ih naći u kupusu i zelenoj salati ), antioksidansima ( vitamini C, E, A )
- Bogata je biljnim vlaknima čiji nedostatak povećava opasnost od raka debelog crijeva. Meso upće ne sadrži biljna vlakna ( celulozu ).Biljna vlakna apsorbuju i uništavaju kancerogene materije koje se mogu naći u crijevima, a na isti način postupaju i sa kolesterolom i žučnim solima.
- Normalno, vegetarijanska ishrana sadrži mnogo manje masti. Sem toga, biljne masti sadrže mono ili polinezasićene masne kiseline koje nas štite od raka i povoljno utiču na zdravlje. Dokazano je da se pri većoj potrošnji životinjskih masti povećava stopa smrtnosti od raka dojke.
Ishrana na bazi namirnica biljnog porijekla ne sadrži materije koje se nalaze u mesu, kao što su benzopiren, metilholantren, nitriti i hormoni koji služe za tovljenje stoke.
Evropski kodeks za borbu protiv raka u potpunosti se slaže sa ovim izvještajem i preporučava ishranu na bazi voća i integralnih žitarica, bogatih biljnim vlaknima.
Iskustvo nas uči, a statistika potvrđuje, da je teško pronaći gojaznog vegetarijanca.Većina studija pokazuje da vegetarijanci prosječno imaju 4 do 10 kg manju težinu od onih koji upotrebljavaju meso.Što je veća količina kalorija, koje potiču iy masti, veća je i opasnost od gojaznosti.
Neosporna je činjenica, da je otpornost na zamor kod atletičara vegetarijanaca, veća nego kod onih koji upotrebljavaju meso. Oni koji jedu meso imaju veću snagu na početku i postižu maksimum za kratko vrijeme, ali se brzo umaraju.
Poštovanje života životinja, što ljude navodi da ne jedu meso, veoma je stara idea. Ovakva idea takođe je bila razvijena u antičkoj Grčkoj i u starom Rimu. Pitagora, Portfir i Ovidije, između ostalih, smatrali su da ubijanje životinja radi ishrane zagađuje i otupljuje ljudski duh.
Dr. Nada J. Stefanović
Interaktivno
- Forum
- Recepti
- Vicevi
- Grafiti
- Foto dana
- Adresar
- Web tragač
- Tekstovi i spotovi
- Collegium Poeticum
- Vremenska prognoza
- Stanje na putevima



