Aspirin štiti žene od moždanog udara
Redovitim uzimanjem aspirina, sredovječne žene mogu smanjiti svoj rizik od moždanog udara, ali ne i od srčanog infarkta, dok kod onih starijih od 65 godina, aspirin pomaže u prevenciji i jedne i druge bolesti, pokazuje jedna nova studija.
Nalazi studije suprotni su onome što se zna za djelovanje aspirina kod muškaraca, gdje je njegova korisnost u slučaju moždanog udara ograničena, a sposobnost prevencije srčanog infarkta takorekuć legendarna. No, s obzirom da žene, proporcionalno gledano, više pate od moždanog udara, a muškarci od srčanog infarkta, ovi se nalazi mogu smatrati dobrim vijestima, kažu liječnici.
Studija također pokazuje da vitamin E nije donio nikakve zdravstvene koristi ženama, bez obzira na njihovu dob. Ti nalazi potvrđuju jednu prošlogodišnju studiju, koja je ukazala da bi pripravci ovog vitamina čak moglo biti štetno.
Studiju su proveli znanstvenici Bolnice za žene Brigham Young i Medicinskog fakulteta sveučilišta Harvard, na 40 tisuća žena, zdravstvenih djelatnica, starijih od 45 godina. Koristi od aspirina pokazale su se najvećima kod nepušačica i bivših pušačica, a rezultati nisu ovisili o eventualnom uzimanju hormona u menopauzi.
O rezultatima studije, znanstvenici su izvijestili na jednom kardiološkom skupu u Orlandu, a sama će studija biti objavljena u časopisu "New England Journal of Medicine".
Interaktivno
- Forum
- Recepti
- Vicevi
- Grafiti
- Foto dana
- Adresar
- Web tragač
- Tekstovi i spotovi
- Collegium Poeticum
- Vremenska prognoza
- Stanje na putevima



