. . Share/Save/Bookmark| CyberBulevar.com RSS feeds| | Postavi CyberBulevar.com kao startnu stranicu| Dodaj u favorite


Čokolada blokira tumor

18.06.2004 00:00:00

Hrvatska naučnica Danica Ramljak održala je na Nacionalnom medicinskom institutu u Bethesdi pokraj Washingtona, predavanje o novim saznanjima o učinku polifenola iz čokolade na zaustavljanje rasta tumora. Naučni rad ove Sinjanke izazvao je pažnju i njezinih američkih kolega, ali i –industrije čokolade. 
Naučni rezultati Danice Ramljak, koja se bavi istraživanjem tumora dojke, po prvi put ukazuju da polifenol iz čokolade selektivno ubija rast tumorskih stanica, dok pri tome ne oštećuje normalne stanice dojke:

Ramljak: "Polifenol je tvar koja ima anti-oksidativno djelovanje, može se naći u čokoladi, tamnoj i mliječnoj, može se naći u kori jabuke, u vinu, u jagodama i drugom voću, ali čokolada je interesantna zato što ima najviše polifenola, naročito tamna čokolada."

U istraživanjima, koje je doktorica Ramljak obavila tokom svog naučnog rada na Univerzitetu Georgetown u Washingtonu, pronašla je i molekularne uzroke koji su odgovorni za razliku u osjetljivosti normalnih i tumorskih stanica.

Ovi rezultati će biti temelj novih kliničkih testiranja uticaja polifenola iz čokolade na karcinom dojke i to najprije na miševima, a potom i na ljudima. Ujedno se otvaraju i nove mogućnosti korištenja ovog polifenola u spriječavanju i liječenju raka dojke u žena, a možda i nekih drugih vrsta tumora. Upitali smo doktoricu Ramljak, je li moguće u Hrvatskoj vršiti slična testiranja:

"Neka od ovih istraživanja se mogu raditi u Hrvatskoj, ali nije nemoguće da neko poput mene ili drugih poznavatelja nekih molekularnih tehnika korištenih u ovim istraživanjima, ne može naučiti nekog mladog naučnika. Pa čak i oprema koja je ovdje korištena nije toliko silno skupa da se ne bi mogla nabaviti u Hrvatskoj. Ali u ovom trenutku nisam sigurna da bilo ko u Hrvatskoj radi na ovom nivou."

Za rezultate do kojih je došla Danica Ramljak, istražujući učinak polifenola na tumor dojke, postoji velik interes u američkim naučnim krugovima kao i među kompanijama koje proizvode čokoladu, a osobito zanimanje pokazuje poznati proizvođač slatkiša Mars.

To potvrđuju i riječi doktora Harolda Schmitza, direktora za naučna istraživanja u Marsu: "Ovo je istraživanje zaista sjajno, apsolutno sjajno i predstavlja svjetsku klasu. Još ne znamo gdje će nas svi ovi podaci odvesti i koliko mogu uticati na trenutnu situaciju u proizvodnji čokolade. No, ukoliko doktorica Ramljak nastavi raditi na ovom projektu i ukoliko on dokaže sve što smo vidjeli u njegovoj ranoj fazi, za nekoliko godina možda i izbacimo na tržište jedan sasvim novi proizvod."

Svjetsku medicinu već duže vrijeme zanima učinak polifenola, ne samo u zaštiti protiv tumora, već i u zaštiti od bolesti srca te nekih virusa i alergija.

(VOA)


Share/Save/Bookmark


Google
Interaktivno

Izdvojeno

Forum