. . Share/Save/Bookmark| CyberBulevar.com RSS feeds| | Postavi CyberBulevar.com kao startnu stranicu| Dodaj u favorite


Kiselina iz maslinovog ulja smanjuje rizik od raka dojke

13.01.2005 00:00:00
breast cancerZnanstvenici u Sjedinjenim Državama možda mogu potkrijepiti teoriju da mediteranska prehrana štiti od raka dojke.

U članku u časopisu "Annals of Oncology" znanstvenici kažu kako je jedna kiselina ključni sastojak maslinovog ulja važan za borbi protiv te bolesti.

Istraživanja na Sveučilištu Northwestern u Chicagu pokazala su kako maslinska kiselina (oelic acid) izrazito smanjuje nivo gena Her-2/neu, za koji se vjeruje da uzrokuje bolest.

Daljnji laboratorijski nalazi pokazali su da ta kiselina pojačava učinkovitost lijeka protiv raka dojke, herceptina, te da pojačava izlučivanje bjelančevine koja prirodno djeluje protiv tumora.

Studije su već pokazale da rizik od dobivanja raka dojke za žene koje žive u zemljama s vrlo masnom prehranom može biti i pet puta veći od rizika kod žena iz društava koje ne jedu masno.

Žene čija prehrana uključuje maslinovo ulje izgleda da su zaštićene od te bolesti.

Znanstvenici će sada pokušati kiselinom liječiti rak dojke kod životinja, te ako to bude uspješno istražit će da li doista konzumacija maslinovog ulja sprečava rak kod žena.

Udruge za borbu protiv raka dojke međutim pozivaju da se rezultati istraživanja uzmu s rezervom.

Profesor Tim Key, zamjenik direktora Odjela za istraživanje raka pri jedinici za epidemiologiju Velike Britanije u Oxfordu, kaže kako su jedini faktori rizika za rak dojke vezani za prehranu pretilost i alkohol.

"Ranija istraživanja među ženama pokazala su da mediteranska prehrana može biti povezana sa smanjenim rizikom, no ti podaci nisu pouzdani i ne postoje čvrsti dokazi koji bi pokazivali da maslinovo ulje može smanjiti rizik od raka dojke."

"Ovo novo istraživanje pokazalo je zanimljiv utjecaj maslinovog ulja na stanice raka u laboratorijskim uvjetima, no još je potrebno puno rada", rekao je profesor Tim Key.


Share/Save/Bookmark


Google
Interaktivno

Izdvojeno

Forum