. . Share/Save/Bookmark| CyberBulevar.com RSS feeds| | Postavi CyberBulevar.com kao startnu stranicu| Dodaj u favorite


Kofein dramatično povećava šansu da dođe do spontanog pobačaja

10.03.2008 12:20:50
Kafa

Trudnim ženama ljekari već dugo savjetuju da ograniče količinu kofeina koju unose u sebe. Jedno novo istraživanje potvrđuje da kofein može dramatično da poveća šansu da dođe do spontanog pobačaja.

Nova studija pokazuje da trudne žene koje piju šolju i po kafe dnevno – odnosno više od 200 miligrama kofeina – imaju dvostruko veći rizik da dožive spontani pobačaj. Upozorenje važi i za čaj, gazirana pića sa kofeinom, pa čak i neke ljekove.

Dr Tracy Flanigan je ginekolog specijalista.

"Ono što je drugačije kod ove studije, jeste da pokazuje da i prilično nizak nivo kofeina može da se dovede u vezu sa pobačajem, a to je vrlo važno", kaže ona.

Istraživanje pokazuje da se i kod onih žena koje su konzumirale manje od 200 miligrama kofeina dnevno - rizik od sponatanog pobačaja povećao. Niko ne zna zbog čega kafein ima takav efekat, ali stručnjaci smatraju da možda ubrzava ritam srca kod fetusa ili smanjuje dovod krvi do bebe.

Studiju je obavila neprofitna organizacija «Marć of Dimes», lider u oblasti zdravstvene njege majke i djeteta. Iako najmanje jedan stručnjak tvrdi da do najvećeg broja pobačaja dolazi zbog anomalija kod fetusa, autori studije kažu da bi trudne žene trebalo da pokušaju da prestanu sa konzumiranjem kofeina bar u prva tri-četiri mjeseca trudnoće.


Share/Save/Bookmark


Google
Interaktivno

Izdvojeno

Forum