02.07.2008 16:07:54 BOSS: Građani se guše u problemima, a političari odmaraju na jahtama
01.07.2008 00:53:07 Xavi Hernandes najbolji igrač EP
01.07.2008 00:47:47 Frenkie u središtu holivudskog filma!
01.07.2008 00:44:54 Sarajevo: Sutra počinje festival "Baščaršijske noći"
01.07.2008 00:39:07 Predsjedništvo BiH sa premijerom Malezije
01.07.2008 00:34:46 Slovenija predala francuskoj "štafetnu palicu" predsjedanja EU-om
01.07.2008 00:31:30 Osuđen na smrt zbog špijunaže za Mosad
01.07.2008 00:28:48 Cijena nafte u porastu
01.07.2008 00:24:50 SNSD primljen u Socijalističku internacionalu
01.07.2008 00:22:17 Majke Srebrenice: Sramotna i uvredljiva Dodikova izjava
Konzumiranje alkohola povećava rizik od oboljenja od raka dojke
30.04.2008 08:20:43
Nedavno objavljeni rezultati istraživanja pokazali su da konzumiranje alkohola utječe na neke vrste karcinoma dojke više nego na druge. Današnji sugovornik je doktorica Jasmine Lew s medicinskog instituta Howard Hughes. Ona je obradila podatke prikupljene na gotovo 200 tisuća žena u studiji koja je otpočela 1995. godine. Informacije su prikupljene putem upitnika.
"Jedna grupa pitanja odnosila se na vrstu hrane koju su konzumirale, količinu koju su unosile i frekvenciju obroka. Pitanja o konzumiranju alkohola dala su nam informaciju o tome koliko su piva pile tijekom godine ili koliko su konzumirale vina ili žestokih pića," kaže doktorica Lew.
Rezultati su pokazali jasnu povezanost između količine alkohola koju su žene unijele i povećanog rizika od obolijevanja od raka dojke. Ovi tumori su spadali u jednu posebnu grupu karcinoma koji su sadržavali receptore za dvije vrste steroidnih hormona – estrogen i progesteron.
"Tumori dojke koji sadržavaju receptore za estrogen i progesteron su najčešće vrste tumora kod žena nakon menopauze," dodaje doktorica Lew.
I jedan i drugi steroidni hormon normalno se sintetizira u tijelu žena. Njihova se količina značajno smanji kad žena uđe u menopauzu i ta bi smanjena koncentracija u organizmu trebala rezultirati manjom frekvencijom karcinoma dojke koji imaju receptore za ove hormone. No, kod žena u menopauzi koje su konzumirale alkohol, rizik od nastajanja ovih tumora je bio znatno veći. Doktorica Lew pojašnjava:
"Konzumiranje jednog pića dnevno povećalo je rizik za 7%, a kod žena koje su konzumirale i do tri pića dnevno, rizik je bio 51% veći."
Doktorica Lew nam pojašnjava da konzumiranje alkohola samo po sebi ne znači da će osoba automatski oboljeti od karcinoma dojke, ali povećava šanse da se bolest razvije. Rad je u cjelini prezentiran znanstvenoj javnosti na nedavno održanom skupu Američke akademije za istraživanje raka.
(VOA)
Interaktivno
- Forum
- Recepti
- Vicevi
- Grafiti
- Foto dana
- Adresar
- Web tragač
- Tekstovi i spotovi
- Collegium Poeticum
- Vremenska prognoza
- Stanje na putevima



